Одне із бухгалтерських питань, на яке безпосередньо накладає свій відбиток воєнний стан, – нарахування амортизації основних засобів. Відразу зазначимо, що не варто тут шукати єдиного рішення. Важливо – диференціювати об’єкти залежно від можливості їх використання.
Оскільки в цілях оподаткування МНМА – це не основні засоби, то під час їхнього вимушеного списання не вийде скористатися звільненням від нарахування ПДВ, про яке мовить абз. 2 п. 189.9 ПКУ. Відтак під час дострокової ліквідації МНМА (тобто до закінчення терміну служби) неодмінно слід мати справу з умовним ПДВ, який виникає на підставі пп. «г» п. 198.5 ПКУ.
Бухгалтерська довідка – незамінний помічник бухгалтера. Фактично, це документ який максимально прикриває у випадках, коли неможливо використати чи скласти інший первинний документ. І хоча бухгалтерською довідкою користуються практично всі, далеко не кожен бухгалтер знає особливості та специфіку її складання.
Так як сума податку на прибуток на сьогодні напряму залежить від різного роду облікових оцінок та певних професійних суджень, основні засоби належать до тих питань, які однозначно аналізуються ДПС під час перевірки. Ось 5 судових кейсів, які підтверджують різноплановість підходів у перевірці основних засобів.
Із дисконтуванням в українських підприємств особливі відносини. Адже практика податкових перевірок останніх років вказує на щирий інтерес податкових органів до дисконтування фінактивів та фінзобов’язань. При переході на МСФЗ 16 компанії також доведеться дисконтувати: у цьому разі орендне зобов’язання. Зважаючи на податковий аспект такого моменту підприємствам варто дуже виважено підійти до вибору ставки дисконтування. А ще краще – закріпити цей аспект в обліковій політиці. Що при цьому врахувати – розповімо далі.
Перехід на МСФЗ передусім передбачає, що компанія має сформувати свою фінансову звітність так, ніби складала її за МСФЗ завжди. Для цього, підприємству доведеться на дату вступного балансу провести трансформацію власних активів та зобов’язань. Для основних засобів окрім загального ретроспективного правила діють і певні спрощення. Детальніше про це – читайте далі.
На сьогодні складно уявити підприємство, яке не мало справу із основними засобами. Земля, офіс, обладнання комп’ютери, меблі… Цей список можна продовжувати і продовжувати. Ці об’єкти мають ряд спільних ознак, завдяки яких їх гордо йменують основними засобами. Критеріїв визнання об’єкта основним засобом у вітчизняних бухстандартах декілька. І багато в чому вони ідентичні із міжнародними стандартами. А от Податковий кодекс дещо інакше дивиться на такі об’єкти, хоча й прив’язується до бухобліку. Отже, як ідентифікувати основні засоби та які вони бувають – читайте далі.
Амортизація основних засобів за нацстандартами дещо відрізняється від підходу, який сповідує міжнародна стандартизація. У т.ч. і в питанні припинення амортизації. У матеріалі розглянемо, коли і як дозволено припиняти нарахування амортизації.
Облік цільового фінансування – не складна справа. Особливо, коли фінансуються поточні витрати. Однак, коли кошти виділяються на придбання основних засобів – є певна специфіка. А якщо фінансування обіцялось, але гроші прийшли уже після купівлі активів – той поготів. Розглянемо особливості обліку в такій ситуації більш детальніше
Як списати та ліквідувати основні засоби: пакет документів. Що робити з відходами від ліквідації ОЗ. Щодо нарахування ПДВ при списанні основних засобів. Оподаткування відходів: ПДВ-нюанси. Оподаткування металобрухту і ПДВ. Оподаткування ПДВ брухту і відходів дорогоцінних металів. Щодо оподаткування податком на прибуток підприємств.
Поговоримо про 5 найпоширеніших помилок при створенні резерву відпусток, окреслимо їх ризики та знайдемо спільне рішення.
Які відобразити затрати на отримання будівельної ліцензії в обліку: як витрати майбутніх періодів чи створювати нематеріальний актив?